Mi is az a pszichológiai árképzés? Ez egy új típusú marketing stratégia, mely által befolyásolják a vásárlók termékek és szolgáltatások közötti választását és a drágább dolgok iránti érdeklődést igyekeznek növelni. Minden vásárló szeret pénzt költeni, csak az a kérdés hogy mennyit tud vagy szeretne a pénztárcája és bankszámlája teljes tartamához képest. A pszichológiai árképzés célja, hogy meghozza a kedvet a magasabb értékű termékek és szolgáltatások választása iránt azáltal, hogy növeli az elégedettséget. No, de hogyan? A pszichológiai árképzés alapját az a gondolat adja, hogy az emberek többsége nem tudja, hogy valójában egy terméknek mennyi a reális értéke. Csak az  alapján tudja meghatározni valaki az adott termék árát, hogy összehasonlítja más, hasonló kategóriájú termékkel és annak árával. Ha annál vagy a megszokottnál olcsóbban lehet hozzájutni az adott termékhez, akkor “jó üzletet kötött” a vásárló. Vagy legalábbis ez a gondolat és a hozzá kapcsolódó elégedettségi érzés társul a vásárlása mellé és ezt használja fel a pszichológiai árképzés stratégiája.